Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Rajd Rzeszowski - opis zakrętów

Treść







































































































































































































































































































































Nr
OS/nr miejsca
Od
startu
Opis
miejsca
Ocena
zakrętów
    OS
1, 4
 
1 0,3km Niedaleko
startu odcinka pomiędzy dwoma łagodnymi
łukami znajduje się szybki
przejazd przez szczyt. Miejsce to
będzie przejeżdżane pięć razy
w ciągu całego rajdu.
*
2 2,2km Szutrowy
łącznik z szybkimi zakrętami,
na końcu którego znajduje się
prawy zakręt na asfalt. Dojazd do
tego skrzyżowania możliwy jest
od strony Budziwoju.
**
3 5,4km Jeden
z najbardziej niebezpiecznych zakrętów
na rajdzie!!. Zabójcze spadanie
po śliskim , płynącym asfalcie
kończy się lewym zaciskiem, które
sprytnie ukrył się za szczytem.
***
4 5,5km Załogi,
które uporają się z poprzednim
miejscem, dostarczą kibicom nie
lada widowiska na ciasnych
serpentynach koło kościoła w
Lubenii. Droga ostro opada tu w dół.
***
5 6,4
km
Przejazd
na "sucho" przez mostek
, a następnie w bród przez
strumień. Kibice będą mieli świetny
widok ze skarpy, choć sam
przejazd przez wodę jest lekko
zasłonięty przez drzewa.
***
6 8,9
km
Już
niejeden kierowca zlekceważył
ten niepozorny zakręt, co zwykle
kończyło się dachowaniem na
zewnętrznej. Kibiców i zawodników
uprasza się o szczególną uwagę.
**
7 10,5
km
Zmyłka
- lekki lewy. .szczyt i ostry
niewidoczny prawy zakręt. W ubiegłym
roku ostrzegaliśmy przed podstępnością
tego miejsca i być może dlatego
obyło się tu bez poważniejszych
"wyjazdów w plener"

Zajazd Zakątek - możliwość
parkingu i wyżywienia dla kibiców
**
8 13,5
km
Lewy
skręt na skrzyżowaniu w
Straszydle, a wcześniej niemały
spad z szybkimi zakrętami. Dojazd
z Baryczki.
*
    OS
2, 5
 
1 0,7
km
Początek
odcinka jest niespecjalnie
ciekawy, ale już po 700-metrowym
spacerze od startu natrafiamy na
szeroką patelnię przejeżdżaną
pod górę.
*
2 2,9
km
Prawy
zakręt na zjeździe. Dojazd do
Rzek Izdebskich.
*
3 3,6
km
Mały
kawałek Rajdu Sanremo, czyli
kilka zakrętów po równym
asfalcie. Na błędy kierowców
czyhają - skarpa z jednej strony
i urwisko z drugiej.
**
4 4,4
km
Wioska
Izdebki wita rajdowców prawym łukiem
przez skrzyżowanie. Miejsce
niezbyt widowiskowe, ale za to łatwo
tu dojechać.
*
5 5,0
km
Seria
słynnych trzynastu serpentyn. Na
jednej z nich w ubiegłym roku skończył
jazdę Maciek Lubiak. Niedawno
wycięto tu kilka drzew, przez co
kibice będą mieli jeszcze lepszy
widok.
***
6 9,3
km
Kilka
ciekawych zakrętów w lesie.
Dojazd od Brzozowa i później
piechotą ok. kilometra pod prąd
odcinka.
*
7 10,1
km
Prawy
nawrót na skrzyżowaniu w
Przysietnicy. Nieskomplikowany
dojazd z Brzozowa.
**
8 13,0
km
Lewy
90 stopni o tyle ciekawy, że
znajduje się tuż za zasłaniającym
go szczytem. Dojazd od strony
Doboszówki.
**
 
    OS
3, 6
 
1 2,1
km
Prawy
90 stopni. Niby standardowy,
jednak wcześniej zawodnicy będą
rozpędzać się na długim dojeździe,
a samo hamowanie wypada na śliskim
asfalcie. Dobry dojazd.
**
2 3,8
km
Lekki
prawy łuk z dość gwałtowną i
efektowną hopką na skrzyżowaniu.
Dojazd od Krosna. Sto metrów
dalej lewy nawrót koło kościoła
- widowiskowo, i jednocześnie
bezpiecznie.
***
3 5,2
km
Lewy
szybki łuk pod górę. To samo
miejsce bardzo dobrze zna Andrzej
Szarama - dachował tu Lanosem w
czasach, kiedy odcinek biegł w
drugą stronę. Dobry dojazd.
*
4 12,4
km
Kolejny
niepozorny zakręt, który
"popsuł" już wiele
rajdówek . Prawy szybki łuk
znajduje się bezpośrednio za
szczytem. Kto nie słucha pilota
przymusowo ląduje na łące na
zewnętrznej.
***
5 13,1
km
Hamowanie-redukcja-prawy-gaz..
Miejsce mało widowiskowe, ale za
to łatwo tu dojechać. Jeśli ktoś
tu zabłądzi, może obejrzeć.
*
6 16,3
km
Droga
Krzyżowa (dosłownie!). Ze
szczytu koło Stacji Dwunastej
rozciąga się piękny widok na dłuższą
partię odcinka.
**
7 16,6
km
Prawy
90 stopni z ruinami w tle, a kawałek
dalej interesujący zakręt pośród
Skałek Czarnorzeckich. Dojazd z
Krosna przez Głębokie.
**
8 20,9
km
Szybkie
zakręty w końcowej partii
odcinka. Można tu podejść od
mety, ale wygodniej będzie
podjechać od drogi Krosno-Strzyżów.
**
 
   

OS
7, 9


 
1 0,3
km
W
stosunku do ubiegłego roku
odcinek ten został nieco skrócony.
Nie będzie więc przejeżdżany
zakręt, na którym wypadł wtedy
Leszek Kuzaj w 106-ce Maxi.
Pierwszym ciekawym zakrętem będzie
prawy na krzyżówce w Malawie.
**
2 0,4
km
Dookoła
kościoła, a następnie w prawo w
wąską asfaltową drogę.
*
3 1,8
km
Ostry
prawy zakręt za szczytem. Dojazd
możliwy boczną drogą szutrową.
**
4 4,0
km
Prawy
łuk na skrzyżowaniu z lekką
hopką. Możemy tu dojechać od
strony Zawodzia i Chmielnika.
**
5 4,9
km
Objazd
wysepki na przystanku PKS. Dojście
piechotą od skrzyżowania
opisanego w następnym punkcie.
*
6 5,4
km
Na
"oporze" lewy 90 stopni.
Zakręt raczej przewidywalny, choć
w czasie upałów zawodnicy mogą
mieć problemy z wyhamowaniem na
rozpływającym się asfalcie.
Dojazd od strony Rzeszowa przez Słocinę.
**
7 7,9
km
Szczyt,
a za nim lewy szybki zakręt z
niepokojącym podbiciem na wewnętrznej.
Dojazd z drogi
Kielnarowa-Chmielnik kilkaset metrów
wcześniej.
**
8 9,2
km
Lewy
i prawy tuż przed metą lotną,
gdzie zawodnicy będą starali się
urwać ostatnie ułamki sekund.
*
 
   

OS
8, 10, 12


 
1 0,4
km
400
metrów po starcie lewy 90 stopni,
o którym nie można powiedzieć
nic ciekawego. Nieco dalej w górę
odcinka znajdują się ciekawe
szybkie łuki.
*
2 2,7
km
Kolejny
lewy 90 stopni. Dobry dojazd, dużo
miejsca do bezpiecznego oglądania
rajdu, grilowania itp.
*
3 4,2
km
Niesamowite
spadanie z łukami przejeżdżanymi
dnem. Jeden zakręt jest ciaśniejszy
niż pozostałe. Ile tu już
wypadało rajdówek? Kto może
zliczyć... Dojście piechotą z
dołu, od ośrodka zdrowia w
Lubenii.
***
4 4,5
km
Prawy
"90". Można tu dojechać
samochodem. Zakręt mało ciekawy,
ale blisko stąd do innych
ciekawych miejsc w Lubenii, w tym
do słynnego przejazdu przez bród.
*
5 4,6
km
Nawrót
na skrzyżowaniu. Jest tu dość
szeroko, więc tylko samochody WRC
mogą zamieść tyłem. No i
oczywiście Mariusz Stec.
**
6 6,8
km
Widowiskowy
przejazd przez strumień w Lubenii
jest tradycyjnym miejscem
koczowania wszystkich bez wyjątku
fotografów rajdowych. To miejsce
tak charakterystyczne dla Rajdu
rzeszowskiego, jak Wawel dla
Krakowa.
***
7 9,1
km
Niewidoczny
zakręt, który pokonał już
wielu kierowców, a nawet pochodzącego
z tych okolic Grześka Grzyba. W
tym roku położono tu nowy
asfalt, a przy drodze postawiono
wielki krzyż, a więc powinno być
trochę bezpieczniej.
**
8 12,8
km
Szutrowy
łącznik będzie pokonywany zarówno
w piątek, jak i w sobotę. Prawy
skręt na skrzyżowaniu, na którym
nawierzchnia zmienia się z luźnej
na asfaltową.
**
9 13,3
km
Lewy
w dół, ostre spadanie i 900 metrów
dalej kolejny ciasny lewy.
Znakomita widoczność, dużo
miejsca dla kibiców. Przy skrzyżowaniu
ogrodzony biwak z ławkami i stołami,
więc można przyjechać tu na dłużej.
***
10 14,6
km
Miejsce
z piątku. Zakręt Dzitki, bo spośród
wielu nieustraszonych śmiałków
to on wykonał tu
najefektowniejsze dachowanie. Z
Lanosa pozostało niewiele, na
szczęście skończyło się
bezpiecznie.
**
11 16,1
km
To
miejsce było już przejeżdżane
w piątek, więc ten niewidoczny
zakręt chyba już nikogo nie
zmyli. Ale i tak może być
ciekawie.

Zajazd Zakątek - możliwość
parkingu i wyżywienia dla kibiców
**
12 19,7
km
Końcówka
odcinka to szybki zjazd i lewy na
skrzyżowaniu w Straszydle.
Odcinek kończy się w tym samym
miejscu, w którym kończyły się
piątkowe siedliska.
*
 
    OS
11
 
1   Typowy
odcinek medialny usytuowany nad
Wisłokiem. Najlepszy widok z
tarasu Hali Widowiskowej na
Podpromiu na przyległy parking
gdzie zawodnicy będą musieli się
popisać swoimi umiejętnościami
slalomowymi. Przewidziana jest
transmisja TV
 


Autor: Krzyś Świątek