Rajd Rzeszowski - opis zakrętów
Treść
Nr OS/nr miejsca | Od startu | Opis miejsca | Ocena zakrętów |
OS 1, 4 | |||
1 | 0,3km | Niedaleko startu odcinka pomiędzy dwoma łagodnymi łukami znajduje się szybki przejazd przez szczyt. Miejsce to będzie przejeżdżane pięć razy w ciągu całego rajdu. | * |
2 | 2,2km | Szutrowy łącznik z szybkimi zakrętami, na końcu którego znajduje się prawy zakręt na asfalt. Dojazd do tego skrzyżowania możliwy jest od strony Budziwoju. | ** |
3 | 5,4km | Jeden z najbardziej niebezpiecznych zakrętów na rajdzie!!. Zabójcze spadanie po śliskim , płynącym asfalcie kończy się lewym zaciskiem, które sprytnie ukrył się za szczytem. | *** |
4 | 5,5km | Załogi, które uporają się z poprzednim miejscem, dostarczą kibicom nie lada widowiska na ciasnych serpentynach koło kościoła w Lubenii. Droga ostro opada tu w dół. | *** |
5 | 6,4 km | Przejazd na "sucho" przez mostek , a następnie w bród przez strumień. Kibice będą mieli świetny widok ze skarpy, choć sam przejazd przez wodę jest lekko zasłonięty przez drzewa. | *** |
6 | 8,9 km | Już niejeden kierowca zlekceważył ten niepozorny zakręt, co zwykle kończyło się dachowaniem na zewnętrznej. Kibiców i zawodników uprasza się o szczególną uwagę. | ** |
7 | 10,5 km | Zmyłka - lekki lewy. .szczyt i ostry niewidoczny prawy zakręt. W ubiegłym roku ostrzegaliśmy przed podstępnością tego miejsca i być może dlatego obyło się tu bez poważniejszych "wyjazdów w plener" Zajazd Zakątek - możliwość parkingu i wyżywienia dla kibiców | ** |
8 | 13,5 km | Lewy skręt na skrzyżowaniu w Straszydle, a wcześniej niemały spad z szybkimi zakrętami. Dojazd z Baryczki. | * |
OS 2, 5 | |||
1 | 0,7 km | Początek odcinka jest niespecjalnie ciekawy, ale już po 700-metrowym spacerze od startu natrafiamy na szeroką patelnię przejeżdżaną pod górę. | * |
2 | 2,9 km | Prawy zakręt na zjeździe. Dojazd do Rzek Izdebskich. | * |
3 | 3,6 km | Mały kawałek Rajdu Sanremo, czyli kilka zakrętów po równym asfalcie. Na błędy kierowców czyhają - skarpa z jednej strony i urwisko z drugiej. | ** |
4 | 4,4 km | Wioska Izdebki wita rajdowców prawym łukiem przez skrzyżowanie. Miejsce niezbyt widowiskowe, ale za to łatwo tu dojechać. | * |
5 | 5,0 km | Seria słynnych trzynastu serpentyn. Na jednej z nich w ubiegłym roku skończył jazdę Maciek Lubiak. Niedawno wycięto tu kilka drzew, przez co kibice będą mieli jeszcze lepszy widok. | *** |
6 | 9,3 km | Kilka ciekawych zakrętów w lesie. Dojazd od Brzozowa i później piechotą ok. kilometra pod prąd odcinka. | * |
7 | 10,1 km | Prawy nawrót na skrzyżowaniu w Przysietnicy. Nieskomplikowany dojazd z Brzozowa. | ** |
8 | 13,0 km | Lewy 90 stopni o tyle ciekawy, że znajduje się tuż za zasłaniającym go szczytem. Dojazd od strony Doboszówki. | ** |
OS 3, 6 | |||
1 | 2,1 km | Prawy 90 stopni. Niby standardowy, jednak wcześniej zawodnicy będą rozpędzać się na długim dojeździe, a samo hamowanie wypada na śliskim asfalcie. Dobry dojazd. | ** |
2 | 3,8 km | Lekki prawy łuk z dość gwałtowną i efektowną hopką na skrzyżowaniu. Dojazd od Krosna. Sto metrów dalej lewy nawrót koło kościoła - widowiskowo, i jednocześnie bezpiecznie. | *** |
3 | 5,2 km | Lewy szybki łuk pod górę. To samo miejsce bardzo dobrze zna Andrzej Szarama - dachował tu Lanosem w czasach, kiedy odcinek biegł w drugą stronę. Dobry dojazd. | * |
4 | 12,4 km | Kolejny niepozorny zakręt, który "popsuł" już wiele rajdówek . Prawy szybki łuk znajduje się bezpośrednio za szczytem. Kto nie słucha pilota przymusowo ląduje na łące na zewnętrznej. | *** |
5 | 13,1 km | Hamowanie-redukcja-prawy-gaz.. Miejsce mało widowiskowe, ale za to łatwo tu dojechać. Jeśli ktoś tu zabłądzi, może obejrzeć. | * |
6 | 16,3 km | Droga Krzyżowa (dosłownie!). Ze szczytu koło Stacji Dwunastej rozciąga się piękny widok na dłuższą partię odcinka. | ** |
7 | 16,6 km | Prawy 90 stopni z ruinami w tle, a kawałek dalej interesujący zakręt pośród Skałek Czarnorzeckich. Dojazd z Krosna przez Głębokie. | ** |
8 | 20,9 km | Szybkie zakręty w końcowej partii odcinka. Można tu podejść od mety, ale wygodniej będzie podjechać od drogi Krosno-Strzyżów. | ** |
OS | |||
1 | 0,3 km | W stosunku do ubiegłego roku odcinek ten został nieco skrócony. Nie będzie więc przejeżdżany zakręt, na którym wypadł wtedy Leszek Kuzaj w 106-ce Maxi. Pierwszym ciekawym zakrętem będzie prawy na krzyżówce w Malawie. | ** |
2 | 0,4 km | Dookoła kościoła, a następnie w prawo w wąską asfaltową drogę. | * |
3 | 1,8 km | Ostry prawy zakręt za szczytem. Dojazd możliwy boczną drogą szutrową. | ** |
4 | 4,0 km | Prawy łuk na skrzyżowaniu z lekką hopką. Możemy tu dojechać od strony Zawodzia i Chmielnika. | ** |
5 | 4,9 km | Objazd wysepki na przystanku PKS. Dojście piechotą od skrzyżowania opisanego w następnym punkcie. | * |
6 | 5,4 km | Na "oporze" lewy 90 stopni. Zakręt raczej przewidywalny, choć w czasie upałów zawodnicy mogą mieć problemy z wyhamowaniem na rozpływającym się asfalcie. Dojazd od strony Rzeszowa przez Słocinę. | ** |
7 | 7,9 km | Szczyt, a za nim lewy szybki zakręt z niepokojącym podbiciem na wewnętrznej. Dojazd z drogi Kielnarowa-Chmielnik kilkaset metrów wcześniej. | ** |
8 | 9,2 km | Lewy i prawy tuż przed metą lotną, gdzie zawodnicy będą starali się urwać ostatnie ułamki sekund. | * |
OS | |||
1 | 0,4 km | 400 metrów po starcie lewy 90 stopni, o którym nie można powiedzieć nic ciekawego. Nieco dalej w górę odcinka znajdują się ciekawe szybkie łuki. | * |
2 | 2,7 km | Kolejny lewy 90 stopni. Dobry dojazd, dużo miejsca do bezpiecznego oglądania rajdu, grilowania itp. | * |
3 | 4,2 km | Niesamowite spadanie z łukami przejeżdżanymi dnem. Jeden zakręt jest ciaśniejszy niż pozostałe. Ile tu już wypadało rajdówek? Kto może zliczyć... Dojście piechotą z dołu, od ośrodka zdrowia w Lubenii. | *** |
4 | 4,5 km | Prawy "90". Można tu dojechać samochodem. Zakręt mało ciekawy, ale blisko stąd do innych ciekawych miejsc w Lubenii, w tym do słynnego przejazdu przez bród. | * |
5 | 4,6 km | Nawrót na skrzyżowaniu. Jest tu dość szeroko, więc tylko samochody WRC mogą zamieść tyłem. No i oczywiście Mariusz Stec. | ** |
6 | 6,8 km | Widowiskowy przejazd przez strumień w Lubenii jest tradycyjnym miejscem koczowania wszystkich bez wyjątku fotografów rajdowych. To miejsce tak charakterystyczne dla Rajdu rzeszowskiego, jak Wawel dla Krakowa. | *** |
7 | 9,1 km | Niewidoczny zakręt, który pokonał już wielu kierowców, a nawet pochodzącego z tych okolic Grześka Grzyba. W tym roku położono tu nowy asfalt, a przy drodze postawiono wielki krzyż, a więc powinno być trochę bezpieczniej. | ** |
8 | 12,8 km | Szutrowy łącznik będzie pokonywany zarówno w piątek, jak i w sobotę. Prawy skręt na skrzyżowaniu, na którym nawierzchnia zmienia się z luźnej na asfaltową. | ** |
9 | 13,3 km | Lewy w dół, ostre spadanie i 900 metrów dalej kolejny ciasny lewy. Znakomita widoczność, dużo miejsca dla kibiców. Przy skrzyżowaniu ogrodzony biwak z ławkami i stołami, więc można przyjechać tu na dłużej. | *** |
10 | 14,6 km | Miejsce z piątku. Zakręt Dzitki, bo spośród wielu nieustraszonych śmiałków to on wykonał tu najefektowniejsze dachowanie. Z Lanosa pozostało niewiele, na szczęście skończyło się bezpiecznie. | ** |
11 | 16,1 km | To miejsce było już przejeżdżane w piątek, więc ten niewidoczny zakręt chyba już nikogo nie zmyli. Ale i tak może być ciekawie. Zajazd Zakątek - możliwość parkingu i wyżywienia dla kibiców | ** |
12 | 19,7 km | Końcówka odcinka to szybki zjazd i lewy na skrzyżowaniu w Straszydle. Odcinek kończy się w tym samym miejscu, w którym kończyły się piątkowe siedliska. | * |
OS 11 | |||
1 | Typowy odcinek medialny usytuowany nad Wisłokiem. Najlepszy widok z tarasu Hali Widowiskowej na Podpromiu na przyległy parking gdzie zawodnicy będą musieli się popisać swoimi umiejętnościami slalomowymi. Przewidziana jest transmisja TV |
Autor: Krzyś Świątek